Caro-Erik-Nina-en-Luc.reismee.nl

Terug thuis

Ondertussen hebben we al weer 3 nachten in ons eigen bed geslapen en het leven thuis went weer.

De fietsen die we hadden gehuurd waren er maar in 1 maat en die was eigenlijk voor volwassenen. Hmmm... Maar gelukkig was er 1 frame iets kleiner en konden we de zadels onderling ruilen zodat we na wat heen en weer geprobeer uiteindelijk toch lekker konden fietsen. Heel erg leuk in zo'n grote stad. Rio is niet echt een fietsvriendelijke stad maar sommige stukken wel. Middenin de stad ligt een meer en daar omheen een fietspad van 7,5 km lang. Dit hadden we echter zo rond gefietst en zijn doorgegaan naar het strand waarlangs ook een fietspad ligt. Het korte stukje door de stad hebben we lopend gedaan want het autoverkeer stopt niet graag! Nina wilde graag bij de McDonalds eten en dus zijn we daarnaartoe gefietst. Nadat we nog even op het strand en in ons appartementje waren geweest wilden we terug naar de verhuurder. Maar, ooh pech, Erik zijn band stond leeg. Gelukkig had een tankstation een pomp en konden we in volle vaart door. We hadden om 8 uur bij Marco afgesproken maar dit werd 9 uur. Nina en Luc hebben eerst hun verhalen verteld en daarna op de Ipad gespeeld. Wij hebben heel leuk gepraat om daarna afscheid te nemen. Heel leuk om familie die ik al zo lang niet gezien had in het verre buitenland wel te zien en eens goed bij te praten

Vrijdags zijn we in de ochtend lekker een paar uurtjes naar het strand geweest maar om 12 uur moesten we al uitchecken. De koffertjes mochten bij de receptie staan en wij hebben aan een tafeltje in het parkje voor het appartementgebouw een eigen gemaakt schaakspelbij elkaar gezocht. Nadat we hadden gegeten namen we de taxi naar het vliegveld waar we dit keer al 3 uur (!!!) van te voren moesten zijn. Bij alle binnenlandse vluchten was het een half tot 1 uur. De vlucht ging de nacht door naar Porto. Rond 11 uur namen we de metro naar de stad om daar naar de protkelders te gaan. Helaas lukte het niet om aan een rondleiding deel te nemen. Het viel ons op dat Porto heel erg op Nederland lijkt: netjes, schoon, alles te krijgen, engels gewoon een taal die door veel mensen ook gesproken word. Portugal staat nu dus op ons lijstje voor Europees vakantieland!

Deze vakantie hebben we met9 verschillende vliegtuigen gevlogen maar dit laatste stukje Europa was wel apart. In een heel oude fokker 100 moest de crew ons in zeer krappe ruimte voorzien van een glas drinken en een avondmaaltje. Terwijl zij achterin het vliegtuig in het 'keukentje' werkten wilden mensen naar de wc's die aan weerskanten van deze kastjes zaten. Het personeel bleef lachen waar ik erg veel bewondering voor had.

Op schiphol stonden tot onze grote verrassing Opa en Oma Tineke samen met tante Jan, Esmee en Malou te wachten. Marianne nam Nina en Luc in de auto mee terug naar haar huis. Het uur in de auto heeft haar tutende bezorgt want onze kinderen moesten alle verhalen door elkaar en om het hardst vertellen. Na een lekker biertje en haar hele voorraad chips met dipsaus zijn wij rond half 1 's nachts met onze eigen auto naar huis gegaan. Jessey mocht ook meteen met ons mee.Het beddengoed heb ik snel op de bedden gedaan enwe hebben een beste nacht inonze eigen bedden gemaakt. Erik was er al om 10 uur uit, ik om half 12 en Nina en Luc om half 1. Luc heeft meteen de hele dag met Thim gespeeld en voor Nina hebben weSophie uit Schagen gehaald.

Sophie bleef meteen logeren en ipv de BSO bleef ze de hele dag bij ons. Luc had Thim weer te spelen en aan het eind van de middagzijn Opa en Oma Zeeuwen gekomen.Wij hadden veel vakantieverhalen maar zij net zoveel verhalen over ons Jessey!

De kinderen zijn deze week nog vrij zodat wij lekker rustig in het ritme terug kunnen komen. Erik is sinds gister al weer aan het werk. Het grote voordeel van weinig bagage meenemen is dat er ook weinig gewassen en opgeruimd moet worden. De klerenkasten liggen nog vol schoon goed zodat ik vandaag rustig aan ga beginnen met de vakantiewas.

De conclusie van deze vakantie naar Brazilie is denk dat we het erg naar onze zin hebben gehad. Het is een prachtig, uitgestrekt warm land met vriendelijke mensen. Helaas wel een beetje duurder dan ingecalculeerd.Met deze weken hebben we een zeer vervelende tijd kunnen afsluiten en dat is zeer goed gelukt.

marijke

hallo, ben blij dat jullie weer heelhuids terug zijn. En ik heb elke keer weer met bewondering naar jullie verhalen gelezen.. En foto´s bekeken.
Nu nog een weekje bij komen en dan mag echt het hele echte leven voor iedereen weer beginnen. Alleen je hebt nu niet zulk mooi weer.
Als je langsrijd van de week, kijk dan even achter de schuur. Er wordt iets heel groots gebouwd.
Tot gauw. Liefs marijke. xxx

hesther

goed dat jullie weer terug zijn, lekker nog even een weekje bijkomen en dan weer beginnen met het leven van alledag. xx Hesther

Jackie

Fijn dat jullie zo lekker genoten hebben, vast n mooi land! En inderdaad 't rot (laaste) jaar vergeten en op naar betere tijden! Kan je weer ff teren en dromen over jullie volgende bestemming!
Wij vliegen vrijdag naar Colorado voor n paar nachtjes (n bruiloft zaterdag), stuur wel wat foto's later...
Liefs en groetjes
Jackie

Marlies

Hey Caro,

Met je vakantie trip een naar jaar positief gedraaid! Heel knap.
Een gezin met bikkels.

Gr Marlies

betty

Ziet er gezellig uit hoor.Luca was blij dat Luc weer thuis was lekker spelen.
Lfs,Betty.

juf Marjan

hoi fam Zeeuwen,
lekker gehad, begrijp ik? Mooi! ik heb niet zoveel kunnen kijken... typ nu ook met één hand en met Jersey in de andere... weer even wennen, zo'n ander ritme! Nou geniet weer van je eigen bed en een mooie reis om op terug te kijken! Hopelijk komt er hier nog wat nazomer. groeten, Marjan