Caro-Erik-Nina-en-Luc.reismee.nl

Rio de Janeiro, laatste paar dagen en weer mooi weer

maar toen we gister aankwamen was het bewolkt. Omdat we overdag vroeg aankwamen en we de stad al doorhebben hebben we dit keer geen taxi genomen maar de gewone stadsbus. Deze was aangenaam goedkoop maar onaangenaam gekoeld. Brrrrrrr....

We hadden wat moeite om een hostel te vinden in de wijk van eerste keuze nl Ipanema maar in de wijk Copacabana hebben we het eerste 'appartotel' (samentrekking van appartementen en hotel) een karig maar schoon appartementje gehuurd. 's Middags hadden we al heerlijk gegeten bij een lokaal tentje en 's avonds hebben we daarom maar gewoon een spaghetti thuis gekookt.

De kinderen hebben eens op bed gehangen en uren tv gekeken. De eerste tijd wilden ze dit niet omdat ze er toch niets van verstaan maar dat argument hebben ze overboord gegooid en genieten nu weer heerlijk van bekende (kinder)programma's. De televisie hier kent ook programma's als Dora, spongebob, Backyardigans, I Carly, Funboy and gumgum.

Op dit moment zitten we in hostel 'girl from Ipanema' in de wijk Ipanema te wachten tot Erik met zijn paspoort ons komt bevrijden.

Surprised
We proberen namenlijk fietsen te huren maar dat kan niet op zo heel veel plaatsen. Hier kan het als we als tegenprestatie een paspoort inleveren. En laten we die nu net altijd in een 'cofre' (kluis, in extra stevige dichtgeplakte postenveloppen voorzien van handtekening op de plaklijn! ) in ons hotel opbergen...

Maar het fijne van onderpand voor Erik en zijn fiets zijn is dat Nina en Luc nu een potje schaak in de gemeenschappelijke ruimte spelen en ik mag internetten.

Bram en Tineke

Hi.
Wat is de tijd toch alweer snel voorbijgegaan zeg. Voor je het weet zijn jullie weer thuis. Wat zal Malou blij zijn!!
Hier is het helaas niet zo goed afgelopen met Leo, de vaste maat van Bram. Het is niet gebleven bij de amputatie van z'n tenen. Nu hebben ze het hele onderbeen eraf gehaald. Getsie!! Zelf was ie er nogal laconiek onder. "Ach joh, beter dan pijn. Nu heb ik tenminste weer eens goed gegeten,"zo sprak hij tegen Bram aan de telefoon. (Hij was veel afgevallen, omdat ie slecht at vanwege de pijn.)
Vandaag ben ik met de trein naar Schagen gegaan, om naar het ringsteken te kijken. Het was de hele dag prachtig weer, tot rond half zes. Toen begon het te regenen. Gelukkig was het toen net afgelopen en waren de prijzen ook al verdeeld.
Caro, ik heb ook nog met tante Margreet gesproken. Ze vroeg hoe het met je was. Ik zei, dat het goed met je gaat en heb er verder niets over gezegd. Wel, dat jullie nu in Brazilië zijn. Dat wist ze en dat vond ze geweldig. Vooral, dat jullie gewoon lekker met de kinderen op reis zijn.
Na met papa,bij Tineke thuis, nog een paar boterhammen,met door mij bij de Febo gekochte kroketten te hebben genuttigd(Sorry Erik) ben ik weer met de trein naar huis gegaan.
Nu ga ik lekker lui in bed liggen met de post, de krant en m'n nieuwe boek.
Tot gauw.
Knuffeltjes.............

Madhu

Inderdaad de tijd is erg znel voorbij gegaan. Erg leuk dat ik al een heel stel van jullie belevenissen heb kunnen volgen, want voor we elkaar weer zien en uitgebreid spreken, is jullie vakantie alweer een tijdje geleden. Prins Belgie zit nog in zijn workshop en laat weinig tot niets van zich horen...... Morgen vakantie ! Jullie een goede thuisreis !

Liefs, Madhu.

hesther

hoi luitjes, geniet nog effies die laatste dagen dat jullie daar zijn, goh wat zullen jullie een indrukken op hebben gedaan. Wij zijn gewoon naar de camping in Groote Keeten geweest, van woensdag tot zondag en hebben daar wel aardig weer gehad, maar lekker rustig aan gedaan. Ik kom net van mijn werk en merk dat het vakantie seizoen hier afgelopen is want het was erg rustig in het restaurant van de Watersnip. Is ook wel weer lekker maar erg wennen dat het zo stil is. Voor nu de groeten van ons.